Pilot Light Methode
Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Gemeente Pijnacker-Nootdorp
"Laatst had ik ook aangegeven: geef niet altijd een vraag, maar ook eens een stukje informatie. Dat geeft nog meer variatie. Dit werd gelijk opgepakt door Recourse. Dat bedoel ik met meedenken met onze organisatie."
Want waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan? Ook bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp werd de weerstand tegen de “reguliere” e-learning te groot: “Die kostte medewerkers twee uur tijd en daarin konden ze allerlei lessen volgen met een soort eindexamen. De grote tijdsbesteding zorgde ervoor dat het lastig in te plannen was waardoor er steeds meer weerstand tegen kwam. Je kon het wel in mootjes hakken, maar je moest er toch twee uur mee aan de slag. Dus zijn we op zoek gegaan naar iets anders.” Lees verder om te weten waarom Carlo voor de NanoLearning van Recourse heeft gekozen.
Carlo is gaan rondkijken naar een programma dat de leerstof behapbaar maakt. “Recourse gaf toentertijd aan dat ze NanoLearning ontwikkelden. Ik heb een presentatie gekregen van de oplossing en het idee erachter. Periodiek een korte vraag in de mailbox van de medewerkers. Dat zag er goed uit!” Eerst waren er nog wat twijfels over ridder Sir Askalot, het karakter dat de vragen stelt, maar imiddels heeft de klunzige ridder een plaats in de organisatie veroverd. Daar is iedereen het nu wel over eens.
Gedetailleerd bijsturen
Iedereen binnen gemeente Pijnacker-Nootdorp krijgt wekelijks een vraag van Sir Askalot. Het mooie van de tooling van Recourse is dat je gedetailleerde keuzes kan maken. “Zo vragen wij wel alle onderdelen van privacy en informatieveiligheid uit aan iedereen. Echter differentiëren wij in het niveau vragen naar de verschillende afdelingen. Zo krijgt iedereen in onze organisatie de juiste uitdaging.” Dus niet te moeilijk, maar ook niet te makkelijk.
Bewustwording wordt op deze manier een stuk laagdrempeliger. “De weerstand in de organisatie is aanzienlijk afgenomen sinds de introductie van NanoLearning. De keuze tussen één keer in de week een vraag die maximaal twee minuten duurt en een twee uur langdurige e-learning is snel gemaakt.”
Meedenkend Recourse
“Laatst had ik ook aangegeven: stuur niet altijd een vraag, maar ook eens een stukje informatie. Dat geeft wat meer variatie. Mijn suggestie werd gelijk opgepakt door Recourse. Dat bedoel ik met meedenken met onze organisatie. Recourse houdt rekening met onze wensen, en dat doet echt niet elke leverancier. Daar ben ik erg goed over te spreken.”
Ook het contact met Recourse is positief. Ik heb meegedaan met een aantal bèta producten. Dan merk je dat je mening en advies wordt gewaardeerd en dat is prettig. Tegelijkertijd komen we regelmatig bij elkaar over de vloer. Dus dat gaat allemaal uitstekend.
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is één van de eerste organisaties die gestart is met de NanoLearning van Recourse. “Daar we zijn er nog steeds heel blij mee. Zo komt privacy en informatieveiligheid toch elke week onder de aandacht bij de medewerkers van gemeente Pijnacker-Nootdorp.” En dat vinden wij van Recourse weer fijn om te horen. Op een voorspoedige voortzetting.
Recourse gaat de strijd aan met inefficiëntie en onnodige complexiteit. Ervaar zelf onze innovatieve en praktische software, die simpelweg doet wat het moet doen.
Implementaties bij overheidsorganisaties
Bewustzijnstoetsen afgerond